​Behandling af tennisalbue

Slip af med dine smerter

​Har du fået en tennisalbue, er det vigtigt, at den bliver behandlet så hurtigt som muligt, så dine smerter ikke bliver kroniske. Dette kan vi hos Vallensbæk Fysioterapi & Træning hjælpe dig med.

Vi er et team bestående af dygtige fysioterapeuter, der står klar til at sikre dig den rigtige behandling mod dine smerter i albuen.

Bliv behandlet hos os eller hjemme hos dig selv

Hos os har du enten mulighed for at blive behandlet i vores klinik i Vallensbæk eller hjemme hos dig selv i lokalområdet, Brøndby eller på resten af Vestegnen.​

Hvad er symptomerne på en tennisalbue?

Er du i tvivl om, hvorvidt det er en tennisalbue eller måske noget andet, der er årsagen til dine smerter? Her er nogle af de klassiske symptomer på en tennisalbue:

• ​Smerter på ydersiden af albuen
  • Smerterne kan stråle til ydersiden af underarmen, mod håndleddet og op til overarmen
  • Smerterne kan fremkaldes af det mindste stræk af håndleddet – for eksempel ved at løfte en kaffekop
  • Ofte er der er en fornemmelse af stivhed i albuen om morgenen.

Har du i stedet for smerter på indersiden af albuen, så kaldes tilstanden for en golfalbue.​​

​Sådan kan vi hjælpe dig

Uanset om du har ondt i albuen, ondt i håndleddet eller ondt i skulderen, så kan vi hjælpe dig. Derfor anbefaler vi, at du booker en tid hos os så hurtigt som muligt, så du ikke behøver at gå med dine smerter i længere tid end højst nødvendigt.

Når du besøger vores klinik, eller når vi kommer til dig, starter vi med at foretage en grundig fysioterapeutisk undersøgelse af dig. Vi snakker selvfølgelig også med dig omkring dine smerter og dine udfordringer.

Herefter lægger vi i tæt samarbejde med dig en plan for, hvilken type behandling du skal have, og hvor ofte du har brug for at blive behandlet for at slippe af med din tennisalbue og blive smertefri. Vi stræber altid efter at gøre dig fri af vores behandling så hurtigt som muligt.​

Kontakt os og book en tid

Vi opfordrer dig til at kontakte os for at booke en tid, hvis du har en mistanke om, at du har fået en tennisalbue – eller hvis du har andre smerter i albuen.

Ønsker du en pris på din behandling? Se vores priser her.​